آقانظری، حسن و حسینعلی دانش (1391)، «جستاری در دوام مقبولیت نظریه رفتار عقلانی کامل در علم اقتصاد»، مجله سیاستگذاری اقتصادی، سال چهارم، شماره هشتم، 179-151.
اوانز، پیتر ( 1380)، توسعه یا چپاول، ترجمه محمدرضا رضوی، تهران، انتشارات طرح نو.
تودارو، مایکل (1372)، توسعه اقتصادی در جهان سوم، ترجمه غلامعلی فرجادی، تهران، سازمان برنامه و بودجه.
جمعی از نویسندگان (1392)، نهادها و توسعه، ترجمه محمد متوسلی، مصطفی سمیعی نسب و علی نیکو نسبتی، تهران، انتشارات دانشگاه امام صادق(ع).
رنانی، محسن و رزیتا مویدفر ( 1389)، چرخههای افول اخلاق و اقتصاد، تهران، طرح نو.
شفر، ژان ماری (1380)، نشانهشناسی، از کتاب نشانهشناسی نوشته پییر گیرو، ترجمه محمد نبوی، تهران، آگه.
صفوی، کوروش (1393)، آشنایی با نشانهشناسی ادبیات، تهران، نشر علمی.
کاسیرر، ارنست (1393)،اسطوره دولت، ترجمه یدالله موقن، تهران، انتشارات هرمس.
کلائی، محمدرضا، علی اکبر ناجی و دیگران (1394)، «تحلیلی از انگارههای فلسفی اقتصاد نهادگرایی قدیم و دلالتهای آن در حوزه اخلاق»، فصلنامه برنامهریزی و بودجه، سال بیستم، شماره دوم، 142-115.
لوتمان، یوری و دیگران (1390)، نشانهشناسی فرهنگی، گروه مترجمان به کوشش سجودی، فرزان، تهران، نشرعلم.
متوسلی، محمود (1387)، توسعه اقتصادی: مفاهیم، مبانی نظری، نهادگرایی و روششناسی، تهران، انتشارات سمت.
محمودی بختیاری، بهروز، فریدون علیاری و اعظم حسنپور (1395)،«بازنمایی مردم کرد در سینمای داستانی ایران: مطالعهای در نشانهشناسی فرهنگی»، فصلنامه پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، سال دوم، شماره سوم.
مشهدی احمد، محمود ( 1392)، «بررسی مبانی نظریه مصرف نهادگرا: نگاهی به اندیشههای وبلن»، سیاستهای اقتصادی، جلد9، شماره اول، 186-157.
مومنی، فرشاد (1388)، «پاشنه آشیل توسعه»، جامعه و اقتصاد، سال ششم، شماره نوزدهم و بیستم، 293-257.
مومنی، فرشاد ( 1385)، «ارزیابی نهادگرا از جایگاه دولت و بازار در فرآیند توسعه ملی»، فصلنامه پژوهشهای اقتصادی، سال ششم، شماره دوم.
مومنی، فرشاد و نیکونسبتی، علی (1396)، «رویکردی نهادی به توسعه و دلالتهای آن برای ایران» ، فصلنامه پژوهشنامه اقتصادی، سال هفدهم، شماره 64، 241-199.
مییر، جرالد (1378)، مباحث اساسی اقتصاد توسعه، ترجمه غلامرضا آزاد(ارمکی)، تهران، نشر نی.
نجفی، ا (1358)، مبانی زبانشناسی و کاربرد آن در زبان فارسی، تهران، دانشگاه آزاد ایران.
نورث، داگلاس (1396)، فهم فرآیند تحول اقتصادی، مترجمین: سعید مهاجرانی، زهرا فرضیزاده، تهران، نشر نهادگرا.
___________، ( 1377)، نهادها، تغییرات نهادی و عملکرد اقتصادی، ترجمه محمدرضا معینی، تهران، انتشارات سازمان برنامه و بودجه.
یوگنی، گرنی (1396)، «نشانهشناسی چیست»، ترجمه محمد غفاری، آزما، شماره 121، 123-120.
Colaizzi, Giulia; (2015), The Passion of the Significant, Madrid: Biblioteca Nueva.
Coratelli, Giorgio; Galofaro, Francesco; Montanari, Fedrico. (2015), Introduction on Semiotics of Economic Discourse, Ocula.
Jorna, R J, Engelen, J M L . (2006), “Marketing and Semiotics: From Transaction to Relation”, University of Groningen, The Netherlands, 498-504.
Kaen, Webb (2003), “Semiotics and the Social Analysis of Material Things”, Language and Communication,
Volume 23, Issues 3–4, 409-425.
Marostica, Ana (2001), “A Logical_Semiotic Filtering For Economic Data”, Proceedings fourth International Conference on Computational Intelligence and Multimedia Applications, 72-76.
Meier, G.M (1995), Leading Issues in Economic Development, Oxford University Press.
North. D. C. (1990), Institutions, Institutional Change and Economic
Performance, Cambridge University Press.
Owens, E (1987), The future of freedom in Developing World, New York Pergamon.
_____________ (2003), Decision Marketing Process in Organizations: a Logical_ Semiotic Perspective, International Conference on Cambridge, MA, USU.
Peirce, Charles S (1931_58), Collected Papers, 8 vols, vols 1_6 ed. Charles Hartshorne / Paul Weiss, vols 7_8 ed. Arthur W. Burks, Cambridge MA: Harvard UP.
Siefkes, Martin (2010), “Power in Society, Economy, and Mentality: Towards a Semiotic Theory of Power”, Semiotica, 225-261.
Williamson, Oliver E. (2000), “The New Institutional Economics: Taking stock , Looking Ahead”, Journal of Economic Literature, No 3, Vol XXXVIII, pp 595-613.