پیام حنفی زاده؛ سید علیرضا غفوری
دوره 7، شماره 26 ، مهر 1386، ، صفحه 243-279
چکیده
یک شرکت سرمایهگذار، نهادی است که وظیفة اصلی ارائه مدیریت حرفهای سرمایهگذاری وجوه سرمایهگذاری شده سهامداران را برعهده دارد. شرکتهای سرمایهگذاری، واسطههای مالی هستند که به عامه مردم سهام میفروشند و عواید حاصله را در سبد متنوعی از اوراق بهادار، سرمایهگذاری میکنند. با توجه به افزایش رقابت در محیط سازمانها، امروزه بکارگیری ...
بیشتر
یک شرکت سرمایهگذار، نهادی است که وظیفة اصلی ارائه مدیریت حرفهای سرمایهگذاری وجوه سرمایهگذاری شده سهامداران را برعهده دارد. شرکتهای سرمایهگذاری، واسطههای مالی هستند که به عامه مردم سهام میفروشند و عواید حاصله را در سبد متنوعی از اوراق بهادار، سرمایهگذاری میکنند. با توجه به افزایش رقابت در محیط سازمانها، امروزه بکارگیری فناوری اطلاعات به عنوان یک ابزار رقابتی شناخته میشود. دراین راستا تدوین برنامهریزی استراتژیک سیستمهای اطلاعاتی به منظور تحقق اهداف شرکتهای سرمایهگذار، ضروری است. بدین منظور در این تحقیق با استفاده از روش ارزیابی متوازن و متدولوژی عوامل کلیدی موفقیت، به عنوان یکی از متدولوژیهای برنامهریزی استراتژیک سیستمهای اطلاعاتی، به شناسایی و تعیین فرایندهای استراتژیک شرکتهای سرمایهگذار و همچنین عوامل کلیدی موفقیت این شرکتها پرداخته شده است. بررسی ماهیت متفاوت این شرکتهای سرمایهگذاری با دیگر شرکتهای تجاری از جمله انگیزههای دیگر این تحقیق است. ارائه مدلی برای تعیین عوامل کلیدی موفقیت در برنامهریزی استراتژیک سیستمهای اطلاعاتی در شرکتهای سرمایهگذار ایرانی با توجه به استراتژیهای رهبری قیمت تمام شده، تمایز و تمرکز از دستاوردهای اصلی این تحقیق میباشد.