بررسی تاثیر ورود اطلاعات درون و برون شرکتی جدید بر نقدشوندگی بازار اوراق بهادار ایران

مهدیه اکبری روشن؛ شاپور محمدی؛ جعفر عبادی

دوره 22، شماره 87 ، دی 1401، ، صفحه 39-76

https://doi.org/10.22054/joer.2023.72841.1119

چکیده
   ارزش سهام شرکت­ها در بازار مالی بسته به ماهیت ساختاری شرکت، می­تواند به طور متفاوتی تحت تاثیر ورود اطلاعات درون و برون شرکتی جدید قرار گیرد. هدف اصلی این پژوهش مطالعه تجربی تاثیر ورود انواع اطلاعات بر شکاف مظنه است. برای این منظور تحت مدل داده­های ترکیبی -با رویداد پژوهی در نمونه انتخابی- روزهای انتشار وقایع مختلف اطلاعاتی ...  بیشتر

اثر تشریک اطلاعات بر نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی

زهرا ضیایی؛ پریسا مهاجری؛ علی نصیری اقدم

دوره 16، شماره 63 ، دی 1395، ، صفحه 119-146

https://doi.org/10.22054/joer.2017.7586

چکیده
  در دنیای واقعی، مودیان مالیاتی اطلاعات خصوصی را در اختیار دارند که سازمان مالیاتی از آن‌ها بی‌اطلاع بوده و یا آگاهی کافی و کاملی ندارد. همین موضوع سبب شکل‌گیری عدم تقارن اطلاعات می‌شود و اجرای عادلانه و کارآمد قانون مالیات‌ها را با مانع جدی مواجه می‌کند. عدم تقارن اطلاعات، این انگیزه را برای مودی فراهم می‌کند تا اطلاعات را تحریف ...  بیشتر