TY - JOUR ID - 3029 TI - رتبه‌بندی و مقایسه خدمات و محصولات بیمه‌ای از جهت ارائه بیمه‌های الکترونیکی در ایران با استفاده از مدل سیلور JO - پژوهشنامه اقتصادی JA - JOER LA - fa SN - 1735-210X AU - کریمیان, لیلا AU - دقیقی اصلی, علیرضا AD - دانشجوی دکترای مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی- واحد علوم و تحقیقات AD - عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی- واحد تهران مرکزی. Y1 - 2008 PY - 2008 VL - 8 IS - 31 SP - 191 EP - 218 KW - ایران KW - بیمه KW - بیمه‌های الکترونیکی KW - رقابت تجاری KW - خرید الکترونیکی KW - مدل سیلور KW - آزمون ES KW - قابلیت الکترونیکی شدن محصولات بیمه‌ای DO - N2 - صنعت بیمه نیز مانند بسیاری از صنایع دیگر با توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، متحول شده است. مطالعات نشان می­دهند که بکارگیری بیمة الکترونیک، زمینه گسترده­ای را برای شرکتهای بیمه به منظور ارائه مؤثرتر، مستقیم و ارزان‌تر محصولات و خدماتشان بوجود آورده است. فشارهای رقابتی تجاری  در صنعت بیمه و نیز انتظارات در حال تغییر مشتریان این صنعت، بکارگیری فناوری اطلاعات را بیش از پیش ضروری کرده است. صنعت بیمه در اقتصاد خدماتی قرن حاضر از تحولات فناوری اطلاعات و ارتباطات بی بهره نبوده و تأثیر چنین تحولاتی بر این صنعت، بگونه‌ای است که در نوع پوششهای ارائه شده،‌ کیفیت و کمیت خدمات این بخش و از همه مهمتر شیوه های بازاریابی و فروش بیمه­نامه­ها، نوآوریهایی صورت گرفته و مباحث بسیار جدیدی؛ بویژه در ارتباط با بیمه­نامه­های الکترونیکی، مطرح شده است. در این مقاله برای اولویت‌بندی در ارائه بیمه‌های الکترونیک با استفاده از روش پیمایشی خدمات و محصولات بیمه­ای برای فروش الکترونیکی با استفاده از مدل سیلور رتبه­بندی می­شود. UR - https://joer.atu.ac.ir/article_3029.html L1 - https://joer.atu.ac.ir/article_3029_f1b2ab15b6aad4cd0830a6fc375f8f11.pdf ER -