%0 Journal Article %T رتبه‌بندی و مقایسه خدمات و محصولات بیمه‌ای از جهت ارائه بیمه‌های الکترونیکی در ایران با استفاده از مدل سیلور %J پژوهشنامه اقتصادی %I دانشگاه علامه طباطبائی %Z 1735-210X %A کریمیان, لیلا %A دقیقی اصلی, علیرضا %D 2008 %\ 12/21/2008 %V 8 %N 31 %P 191-218 %! رتبه‌بندی و مقایسه خدمات و محصولات بیمه‌ای از جهت ارائه بیمه‌های الکترونیکی در ایران با استفاده از مدل سیلور %K ایران %K بیمه %K بیمه‌های الکترونیکی %K رقابت تجاری %K خرید الکترونیکی %K مدل سیلور %K آزمون ES %K قابلیت الکترونیکی شدن محصولات بیمه‌ای %R %X صنعت بیمه نیز مانند بسیاری از صنایع دیگر با توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، متحول شده است. مطالعات نشان می­دهند که بکارگیری بیمة الکترونیک، زمینه گسترده­ای را برای شرکتهای بیمه به منظور ارائه مؤثرتر، مستقیم و ارزان‌تر محصولات و خدماتشان بوجود آورده است. فشارهای رقابتی تجاری  در صنعت بیمه و نیز انتظارات در حال تغییر مشتریان این صنعت، بکارگیری فناوری اطلاعات را بیش از پیش ضروری کرده است. صنعت بیمه در اقتصاد خدماتی قرن حاضر از تحولات فناوری اطلاعات و ارتباطات بی بهره نبوده و تأثیر چنین تحولاتی بر این صنعت، بگونه‌ای است که در نوع پوششهای ارائه شده،‌ کیفیت و کمیت خدمات این بخش و از همه مهمتر شیوه های بازاریابی و فروش بیمه­نامه­ها، نوآوریهایی صورت گرفته و مباحث بسیار جدیدی؛ بویژه در ارتباط با بیمه­نامه­های الکترونیکی، مطرح شده است. در این مقاله برای اولویت‌بندی در ارائه بیمه‌های الکترونیک با استفاده از روش پیمایشی خدمات و محصولات بیمه­ای برای فروش الکترونیکی با استفاده از مدل سیلور رتبه­بندی می­شود. %U https://joer.atu.ac.ir/article_3029_f1b2ab15b6aad4cd0830a6fc375f8f11.pdf