لیلا کریمیان؛ علیرضا دقیقی اصلی
دوره 8، شماره 31 ، دی 1387، ، صفحه 191-218
چکیده
صنعت بیمه نیز مانند بسیاری از صنایع دیگر با توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، متحول شده است. مطالعات نشان میدهند که بکارگیری بیمة الکترونیک، زمینه گستردهای را برای شرکتهای بیمه به منظور ارائه مؤثرتر، مستقیم و ارزانتر محصولات و خدماتشان بوجود آورده است. فشارهای رقابتی تجاری در صنعت بیمه و نیز انتظارات در حال تغییر مشتریان ...
بیشتر
صنعت بیمه نیز مانند بسیاری از صنایع دیگر با توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، متحول شده است. مطالعات نشان میدهند که بکارگیری بیمة الکترونیک، زمینه گستردهای را برای شرکتهای بیمه به منظور ارائه مؤثرتر، مستقیم و ارزانتر محصولات و خدماتشان بوجود آورده است. فشارهای رقابتی تجاری در صنعت بیمه و نیز انتظارات در حال تغییر مشتریان این صنعت، بکارگیری فناوری اطلاعات را بیش از پیش ضروری کرده است. صنعت بیمه در اقتصاد خدماتی قرن حاضر از تحولات فناوری اطلاعات و ارتباطات بی بهره نبوده و تأثیر چنین تحولاتی بر این صنعت، بگونهای است که در نوع پوششهای ارائه شده، کیفیت و کمیت خدمات این بخش و از همه مهمتر شیوه های بازاریابی و فروش بیمهنامهها، نوآوریهایی صورت گرفته و مباحث بسیار جدیدی؛ بویژه در ارتباط با بیمهنامههای الکترونیکی، مطرح شده است. در این مقاله برای اولویتبندی در ارائه بیمههای الکترونیک با استفاده از روش پیمایشی خدمات و محصولات بیمهای برای فروش الکترونیکی با استفاده از مدل سیلور رتبهبندی میشود.