فتحیه مقدادیان؛ محمد لشکری؛ سید علیرضا داودی
دوره 13، شماره 48 ، فروردین 1392، ، صفحه 29-47
چکیده
این مطالعه حاصل یک پژوهش کاربردی با هدف توصیف یک روش برای اولویتبندی عوامل مؤثر بر استفاده مشتریان از خدمات الکترونیکی بانکها تحت محیط فازی است. ازاینرو، مدل فرآیند تحلیل سلسله مراتبی AHP – Fuzzy پیشنهاد شده است. در این پژوهش با استفاده از روش تحقیق توصیفی ـ پیمایشی نمونهای متشکل از 50 نفر از مشتریان بانک سامان مورد بررسی قرار ...
بیشتر
این مطالعه حاصل یک پژوهش کاربردی با هدف توصیف یک روش برای اولویتبندی عوامل مؤثر بر استفاده مشتریان از خدمات الکترونیکی بانکها تحت محیط فازی است. ازاینرو، مدل فرآیند تحلیل سلسله مراتبی AHP – Fuzzy پیشنهاد شده است. در این پژوهش با استفاده از روش تحقیق توصیفی ـ پیمایشی نمونهای متشکل از 50 نفر از مشتریان بانک سامان مورد بررسی قرار گرفته و با استفاده از AHP–Fuzzy عوامل به ترتیب اهمیت اولویتبندی شدهاند. عوامل تحقیق شامل 10 معیار اصلی پاسخگویی، کارایی، تحققپذیری، قابلیت اعتماد، محرمانه بودن، سودمندی دریافت شده، آسانی استفاده، نگرش رفتاری، نرمذهنی و کنترل رفتاری درک شده، است. یافتههای تحقیق نشان میدهد که به ترتیب عوامل سودمندی دریافت شده، تحققپذیری، آسانی استفاده، قابلیت اعتماد، پاسخگویی، محرمانه بودن، کارایی، نگرش رفتاری، نرمذهنی و نظارت رفتاری در استفاده مشتریان از خدمات الکترونیک بانکها تأثیرگذارند.